Regulamin sklepu

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

• Sklep internetowy rajsoczewek, działający pod adresem www.rajsoczewek.pl, prowadzony jest przez spółkę: Inter-Optyk Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z siedzibą w Andrychowie, Plac Mickiewicza 3, 34-120 Andrychów, pod nr NIP 5512620783, nr REGON 360371223, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy Kraków Śródmieście w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000536675.

• Użyte w regulaminie zwroty oznaczają odpowiednio:

• Usługodawca/Sprzedający/Sprzedawca – właściciel sklepu internetowego rajsoczewek, o którym mowa w ust. 1 powyżej;

• Usługobiorca/Klient – każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

• Przedsiębiorca – Usługobiorca/Klient wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.

• Konsument – Usługobiorca/Klient będący osobą fizyczną dokonujący z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

• Sklep/Sklep internetowy – sklep internetowy rajsoczewek dostępny pod adresem internetowym www.rajsoczewek.pl

• Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu; Klientem w przypadku osób fizycznych może być wyłącznie osoba pełnoletnia;

• Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

• Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną,

• Konto Klienta – miejsce dostępne dla Usługobiorcy po wprowadzeniu adresu email i hasła, umożliwiające m.in. zamawianie towaru, śledzenie stanu realizacji zamówienia, zmianę i poprawianie danych osobowych, itp.

• DSA (też: Akt o usługach cyfrowych) - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r., w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych);

• Moderowanie – działania podjęte przez Sprzedającego, których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie Nielegalnych treści/treści niezgodnych z Regulaminem, zamieszczonych przez Użytkowników Sklepu;

• Nielegalne treści – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym, sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa (nielegalne treści w rozumieniu art. 3 lit. h Aktu o usługach cyfrowych);

• Opinia – subiektywna wypowiedź Użytkownika o Produktach lub usługach świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu;

• Produkt (też: towar) – rzecz ruchoma, której zamówienie jest możliwe za pośrednictwem Sklepu, telefonicznie lub drogą mailową lub która stanowi przedmiot Umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Sklepu, telefonicznie lub drogą mailową;

• Treści – wszelkie informacje, zdjęcia i filmy przekazywane przez Użytkowników korzystających ze Sklepu i publikowane na stronie Sklepu, w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., w szczególności, opinie i komentarze;

• Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu, telefonicznie lub drogą mailową;

• Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;

• Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;

• Użytkownik – każda osoba fizyczna posiadająca dostęp do sieci Internet, która korzysta ze Sklepu internetowego;

• Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy sprzedaży Produktów, określające w szczególności ich rodzaj, liczbę oraz cenę, a także wybrany sposób dostawy i metodę płatności, stanowiące ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego i zawierające dane Klienta niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży.

• Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego www.rajsoczewek.pl, składania Zamówień na produkty, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, uprawnienia Klienta do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.

• Umowy sprzedaży zawierane w Sklepie Internetowym www.rajsoczewek.pl są umowami zawartymi na odległość w rozumieniu art. 2 pkt. 1 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku, nawet jeżeli Klient w momencie składania Zamówienia znajdował się w Salonie INTER OPTYK i korzystał ze wsparcia osób działających w tym sklepie.

• Klient uprawniony jest i zobowiązany do korzystania ze Sklepu Internetowego www.rajsoczewek.pl zgodnie z jego przeznaczeniem.

• Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu Internetowego www.rajsoczewek.pl w tym w szczególności:

• od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu Internetowego lub jego elementy techniczne oraz umieszczania treści o charakterze bezprawnym,

• zabronione jest wykorzystywanie Sklepu Internetowego do celów innych niż jego przeznaczenie, w tym w szczególności rozsyłania spamu, prowadzenia na stronach internetowych ww. Sklepu Internetowego jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej itp.

• Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego www.rajsoczewek.pl oraz składanie zamówień przez Klienta na Produkty nie wymaga rejestracji, jednak dokonanie rejestracji jest zalecane w celu usprawnienia procesu zamawiania oferowanych Produktów.

Ze Spółką można kontaktować się, przy użyciu danych kontaktowych tj. Inter Optyk – Sklep internetowy, ul. Wyzwolenia 491, 43-374 Buczkowice, adres e-mail: sklep@rajsoczewek.pl, telefon: +48 883 730 750

• Sklep internetowy funkcjonuje na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, które w szczególności określają prawa i obowiązki Użytkowników związane z korzystaniem przez nich ze Sklepu.

• Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego, każdy Użytkownik zobowiązany jest do uważnego zapoznania się z niniejszym Regulaminem. Rozpoczęcie korzystania ze Sklepu internetowego jest jednoznaczne z potwierdzeniem przez Użytkownika faktu zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz zobowiązaniem się Użytkownika do przestrzegania jego postanowień.

• Sprzedający wyznaczył punkt kontaktowy, umożliwiający organom Państw członkowskich, Komisji, Radzie Usług Cyfrowych oraz Użytkownikom bezpośrednią komunikację ze Sprzedającym. Punkt kontaktowy znajduje się pod adresem: sklep@rajsoczewek.pl

• Komunikacja z punktem kontaktowym prowadzona jest w języku polskim.

§ 2 RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

• Usługi świadczone drogą elektroniczną polegają na umożliwieniu korzystania ze Sklepu Internetowego w celu zawarcia umowy sprzedaży oraz jej realizacji.

• Sprzedający, za pośrednictwem Sklepu, świadczy następujące rodzaje usług na rzecz Użytkowników (dalej także: „Usługi świadczone drogą elektroniczną”):

• rejestracja oraz dostęp do konta,

• możliwość przeglądania oraz wyszukiwania przez Użytkowników Produktów znajdujących się w Sklepie,

• możliwość złożenia Zamówienia,

• subskrypcja newslettera,

• skorzystanie z formularza kontaktowego,

• skorzystanie z formularza reklamacyjnego,

• skorzystanie z formularza zwrotu,

• skorzystanie z formularza służącego do zgłaszania Nielegalnych treści;

• skorzystanie z formularza służącego do składania odwołania w zakresie uregulowanym w niniejszym Regulaminie.

• Usługi świadczone drogą elektroniczną są bezpłatne, z zastrzeżeniem konieczności uiszczania ceny na poczet realizacji Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży.

• Umowy o świadczenie Usług drogą elektroniczną zostają zawarte z Klientem z chwilą skorzystania przez niego z dowolnych usług.

• Skorzystanie z usług wskazanych w ust. 1 pkt a., c.-i. wymagają dodatkowo wypełnienia odpowiedniego formularza.

• Reklamacje dotyczące Usług świadczonych drogą elektroniczną mogą być składane w formie elektronicznej na adres e-mail: sklep@rajsoczewek.pl. Sprzedający rozpatrzy reklamację niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania oraz w tym terminie udzieli na nią odpowiedzi.

• Celem uchylenia wątpliwości interpretacyjnych, wskazuje się, że do usług świadczonych drogą elektroniczną stosuje się warunki świadczenia usług, o których mowa w §3 niniejszego Regulaminu.

• Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest na czas nieokreślony.

• Zamówienia realizowane są na terytorium Polski. Istnieje także możliwość wysyłki za granicę. W sytuacjach szczególnych warunki sprzedaży i wysyłki towaru za granicę są każdorazowo uzgadniane indywidualnie z Klientem.

§ 3 WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

• W celu korzystania ze strony internetowej Sklepu rajsoczewek.pl Usługobiorca powinien posiadać:

a) przeglądarkę internetową Chrome (wszystkie wersje), Internet Explorer nie starszej niż 7.0 lub Mozilla Firefox w wersji nie starszej niż 3.0 lub Opera w wersji nie starszej niż 2, Safari (Apple),

b) włączoną obsługę Java Script,

c) aktywny adres e-mail.

• Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga istnienia aktywnego połączenia pomiędzy narzędziem Użytkownika a siecią Internet. Wymagania dla połączenia z siecią dla każdego narzędzia są różne, jednakże w każdym przypadku niezbędne jest korzystanie z poprawnie zainstalowanej przeglądarki internetowej. Jednocześnie, zaleca się korzystanie z najnowszej wersji systemu operacyjnego przeglądarki internetowej.

• Korzystanie ze Sklepu internetowego jest dobrowolne oraz dostępne dla wszystkich Użytkowników.

• SPRZEDAJĄCY nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne związane ze sprzętem bądź oprogramowaniem, z którego korzysta Użytkownik ani za problemy z siecią Internet, z której korzysta Użytkownik.

• Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w sposób zgodny z treścią niniejszego Regulaminu, przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

• W ramach korzystania ze Sklepu internetowego zakazane jest w szczególności:

• dostarczanie przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym,

• naruszanie przez Użytkownika w jakikolwiek sposób dóbr osobistych innych Użytkowników, SPRZEDAJĄCY oraz jego pracowników i osób z nim powiązanych,

• w miejscach przeznaczonych do zamieszczania danych osobowych zakazane jest podawanie przez Użytkownika nieprawdziwych danych osobowych, w tym w szczególności wprowadzanie cudzych danych osobowych,

• podejmowanie przez Użytkownika działań mających na celu jakąkolwiek ingerencję w funkcjonowanie i oprogramowanie Sklepu, w tym w szczególności podejmowanie działań hakerskich służących przełamywaniu zabezpieczeń strony internetowej, umieszczaniu jakichkolwiek plików, aplikacji lub programów negatywnie oddziałujących na innych użytkowników, Sprzedający bądź Sklep (tzw. wirusy, trojany, robaki, backdoory, złośliwe oprogramowanie),

• podejmowanie przez Użytkownika działań powodujących zakłócenia pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych Sprzedający lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Sprzedający.

• Korzystanie ze Sklepu internetowego może zostać czasowo utrudnione lub uniemożliwione w przypadku wystąpieniu problemów technicznych bądź czasowego wyłączenia dostępu do Sklepu ze względu na jego modernizację lub zwiększenie funkcjonalności.

• Sposób prezentowania towarów Użytkownikowi zależny jest od wskazanych przez niego filtrów/metod sortowania. Jednakże, w przypadku braku wyboru konkretnych filtrów/metod sortowania przez Użytkownika, Sprzedawca stosuje domyślny sposób plasowania produktów, który wyświetla towary według ceny, rosnąco. W każdym przypadku (indywidualnego wyboru Użytkownika/domyślnego trybu Sprzedawcy) w pierwszej kolejności wyświetlane są towary oznaczone przez Sprzedawcę – według jego uznania – w wewnętrznej bazie Sklepu jako produkty wyróżnione, a w ostatniej kolejności wyświetlane są towary niedostępne.

• Informujemy, iż strona internetowa Sklepu wykorzystuje pliki cookie. Do prawidłowego działania strony zaleca się wyrażenie zgody na włączenie obsługi plików cookie. Szczegółowe informacje o celu przechowywania i uzyskiwania dostępu do informacji za pomocą plików cookie, a także możliwości określenia przez Usługobiorcę warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookie, za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez Usługobiorcę telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym lub konfiguracji usługi znajdują się tuta j

§ 4 REJESTRACJA, WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

• Rejestracja jest dobrowolna. Po dokonaniu rejestracji dla Usługobiorcy tworzone jest indywidualne Konto Klienta. Usługobiorca, w celu rejestracji powinien wypełnić formularz rejestracyjny. Do rejestracji niezbędne jest podanie: aktywnego adresu e-mail oraz ustawienie hasła. Rejestracja Konta zapewnia Klientowi elektroniczny dostęp do historii transakcji dokonanych w Sklepie internetowym, statusu złożonych Zamówień, możliwość zapisywania i modyfikacji danych kontaktowych oraz danych adresowych przypisanych do Klienta dla przyszłych transakcji.

• W celu rejestracji konta, Użytkownik korzysta z interaktywnego formularza rejestracyjnego, w którym należy:

• podać adres e-mail niezbędny do rejestracji konta, który jednocześnie staje się indywidualnym loginem Użytkownika do swojego konta w Sklepie,

• podać dane adresowe,

• podać dane kontaktowe niezbędne do rejestracji konta w Sklepie (imię, nazwisko, numer telefonu),

• utworzyć indywidualne hasło,

• zgodnie z prawdą – potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności oraz zaakceptować wszystkie ich postanowienia,

• opcjonalnie wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera.

• W trakcie rejestracji możliwe jest także podanie danych do wysyłki. W przypadku gdy formularz wypełnia konsument są to:

a) imię i nazwisko,

b) adres zamieszkania (ulica, nr budynku, nr lokalu, kod pocztowy, miasto, kraj),

c) numer telefonu.

• Ponadto w sytuacji częstej nieobecności konsumenta w miejscu zamieszkania, opcjonalne jest podanie dodatkowego adresu do wysyłki (będącego np. adresem pracy, opatrzonego wskazaniem godzin pracy).

• Jeżeli formularz rejestracyjny wypełnia Przedsiębiorca do wysyłki zakupionych towarów należy podać:

• nazwę firmy,

• Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP),

• adres płatnika (ulica, nr budynku, nr lokalu, kod pocztowy, miasto, kraj),

• imię i nazwisko osoby do kontaktu,

• numer telefonu kontaktowego,

• adres dostawy jeżeli jest inny niż adres firmy.

• Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, następuje mailowa weryfikacja adresu e-mail Użytkownika poprzez przesłanie na wskazany adres e-mail linku aktywacyjnego. Po dokonaniu aktywacji konta, dochodzi do zawarcia nieodpłatnej umowy o świadczenie usług elektronicznych w zakresie obsługi konta na czas nieokreślony, z możliwością jej wypowiedzenia (rozwiązania) w każdym czasie. Klient może w szczególności wypowiedzieć umowę poprzez usunięcie swojego konta w Sklepie lub poprzez przesłanie takiej intencji pod adres: sklep@rajsoczewek.pl Rozwiązanie umowy przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem Usługobiorcy dostępu do Konta Klienta oraz jego usunięcie.

• Poprzez rejestrację konta, dane osobowe Użytkownika przetwarzane są celem realizacji zawartej umowy obsługi konta na zasadach określonych w Polityce prywatności.

• Klient jest odpowiedzialny za zachowanie poufności danych dostępowych do swojego konta tj. indywidualnego loginu i hasła.

• Sprzedający ma prawo – bez zgody Klienta – usunąć nieaktywne konto Klienta, tj. takie, do którego Klient nie zalogował się przez okres co najmniej 24 miesięcy oraz w przypadku gdy Sprzedający zaprzestanie prowadzenia działalności za pośrednictwem Sklepu, o czym poinformuje Użytkownika mailowo.

• Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeśli:

• cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu Internetowego,

• działalność Usługobiorcy jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,

• otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności,

• uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił Usługobiorcę o zamiarze uniemożliwienia dostępu do Konta Klienta,

• usługobiorca dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych lub w inny sposób dostarcza treści bezprawne,

• usługobiorca w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu,

• podane przez Klienta dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.

• Przez obiektywnie uzasadnione wątpliwości, o których mowa w ust. 11 pkt g, należy rozumieć w szczególności podanie nieistniejącej miejscowości, podanie nazwy nieistniejącej ulicy w danej miejscowości, podanie jako nazwy odbiorcy danych fikcyjnych (np. postaci bajkowych).

• Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Usługodawcę zostanie przesłane na podany w Koncie Klienta adres e-mail.

• Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną skutkuje trwałym usunięciem Konta Klienta.

• Oświadczenie o wypowiedzenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Usługobiorcę może zostać złożone przez przesłanie jego treści na adres e-mail sklep@rajsoczewek.pl

• Wypowiedzenie lub rozwiązanie za zgodą stron umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych umów sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.

• Termin wypowiedzenia umowy w przypadkach wskazanych w ust.13 wynosi 14 dni, a w przypadku Użytkownika, następuje niezwłocznie, z chwilą złożenia wypowiedzenia/usunięcia konta przez Użytkownika.

§ 5 ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA, WARUNKI SPRZEDAŻY, DOSTAWA

• Użytkownik może za pośrednictwem Sklepu, złożyć Zamówienie Produktów spośród propozycji przedstawionych przez Sprzedającego.

• Każdorazowo w zakładce Produktu w Sklepie internetowym przedstawiana jest nazwa Produktu, jego opis, właściwości, cena.

• W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu, Użytkownik wypełnia interaktywny formularz, w którym należy:

• wskazać wybrane Produkty oraz ich liczbę/ilość,

• wskazać lub potwierdzić wybrany sposób dostawy oraz metodę płatności,

• wskazać niezbędne dane kontaktowe oraz adresowe (adres e-mail, imię i nazwisko i nazwę firmy (jeśli dotyczy), adres, numer telefonu) oraz ewentualnie dane do faktury (jeśli dotyczy)

• zgodnie z prawdą – potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności i Polityką cookie oraz zaakceptować wszystkie ich postanowienia,

• a następnie dokonuje wyboru metody płatności dokonywanej na poczet realizacji Zamówienia.

• Zamówienie uznaje się za złożone w chwili jego otrzymania przez Sprzedającego.

• Złożenie Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem przez Użytkownika oferty nabycia określonego Produktu lub Produktów.

• Do zawarcia Umowy sprzedaży, w przypadku Zamówień złożonych za pośrednictwem, dochodzi w chwili, gdy Sprzedający potwierdzi rozpoczęcie realizacji Zamówienia, tj. prześle do Klienta wiadomość mailową o rozpoczęciu procesu realizacji Zamówienia.

• Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok za pośrednictwem sieci Internet w sklepie internetowym dostępnym pod adresem www.rajsoczewek.pl

• Zamówienia można składać również po dokonaniu rejestracji. Usługobiorca, który dokonał rejestracji, może złożyć Zamówienie po zalogowaniu się na Konto Klienta podając adres e-mail i hasło.

• Informacje o aktualnym statusie Zamówienia są dostępne na stronie Konta Klienta po zalogowaniu w Sklepie. Zamawiający są informowani o statusie Zamówienia na swoim Koncie Klienta w Sklepie.

• Złożenie Zamówienia odbywa się w następujący sposób:

• na karcie z produktem wystarczy kliknąć ikonę o nazwie „DODAJ DO KOSZYKA”. Odznaczone w ten sposób produkty są dodawane do koszyka zakupowego, który jest widoczny na górze strony sklepu. KOSZYK można przeglądać w dowolnej chwili oraz z niego wychodzić, wracając do zakupów przez przycisk „POWRÓT DO ZAKUPÓW”. Koszyk pozwala zwiększyć lub zmniejszyć ilość danego produktu. Pozwala również całkowicie usunąć produkt. W koszyku wybierana jest metoda dostawy i forma płatności.

• jeżeli „ZAMÓWIENIE” zawiera wszystkie produkty, które Klient chce zakupić w wybranych ilościach, a także został wykorzystany przysługujący kod rabatowy należy kliknąć przycisk „PRZEJDŹ DO KASY”

• w kolejnych krokach należy wybrać adres płatnika, a także adres dostawy, jeżeli jest inny niż adres płatnika i kliknąć przycisk „KONTYNUUJ”

• jeżeli wszystkie dane zostały poprawnie uzupełnione należy wybrać przycisk „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”

• Klient może dokonywać zmian w Zamówieniu lub je anulować do momentu przekazania Zamówienia do wysyłki. Zmiany w Zamówieniu Klient może dokonywać przez kontakt z biurem obsługi klienta pisząc na adres e-mail: sklep@rajsoczewek.pl

• Zamówienia przed przekazaniem go do wysyłki pozostaje bez wpływu na prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość, o którym mowa w paragrafie 7.

• informacje zawarte na stronie internetowej nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art.71 Kodeksu Cywilnego. Ofertę zakupu składa Klient; Sprzedający w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia weryfikuje złożone Zamówienie i wysyła do Klienta mailowe potwierdzenie rozpoczęcia realizacji Zamówienia bądź informację o braku możliwości realizacji Zamówienia oraz jego anulowaniu.

• ceny towarów znajdujących się w Sklepie wyrażone są w złotych polskich, zawierają podatek VAT (ceny brutto). Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 maja 2014 r o informowaniu o cenach towarów i usług, w przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie, Sprzedający uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

• informacje o cenie produktu podane są na karcie produktu. Są to ceny obowiązujące w danej chwili i mogą one ulegać zmianom. Zmiany nie dotyczą już złożonych Zamówień, a Klient i Sprzedający są związani ceną obowiązującą w chwili złożenia Zamówienia.

• zamówiony towar powinien zostać dostarczony pod adres punktu odbioru wskazany przez Klienta – obowiązuje termin realizacji podany dla produktu o najdłuższym czasie realizacji w złożonym zamówieniu plus czas dostawy – w zależności od wybranej formy dostawy. Klient zawsze informowany jest o terminie spełnienia świadczenia.

• na czas oczekiwania na przesyłkę od momentu Zamówienia składa się termin wysyłki (dni robocze) i czas dostarczenia przesyłki przez Pocztę Polską lub firmę kurierską DPD bądź kuriera InPost. Czas dostarczenia przesyłki przez Pocztę Polską wynosi zazwyczaj do 48 godzin od chwili nadania przesyłki. Czas dostarczenia przesyłki przez DPD bądź kuriera InPost wynosi zwykle 24 godziny od momentu nadania przesyłki (tylko dni robocze), tym samym przesyłka kurierska wysłana w piątek zostanie dostarczona w poniedziałek. Czas dostarczenia przesyłki do paczkomatu zależny jest od wielu czynników, jak jego obłożenie (wolne skrytki w urządzeniu), dostarczenie przez kuriera uzupełniającego paczki, itp. Bardzo duże znaczenie mają dobrze wypełnione dane adresowe.

• towar opuszcza magazyn sklepu w terminie podanym jako termin wysyłki od momentu potwierdzenia Zamówienia lub wpłynięcia przelewu na konto i jest dostarczany w sposób wybrany przez Klienta. Produkty, które posiadamy w naszym magazynie wysyłamy w przeciągu 24 godzin.

• koszty dostawy obciążają Klienta. O wysokości kosztów dostawy, Klient jest informowany najpóźniej w chwili wyrażenia woli związania się umową na odległość.

• w przypadku braku towaru w magazynie, Klient jest informowany o tym fakcie i związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji Zamówienia; Brak możliwości realizacji Zamówienia może nastąpić w szczególności w przypadku:

• braku dostępności Produktów u producenta/dostawcy,

• uszkodzenia Produktów,

• zmiany ceny Produktów przez producenta/dostawcę na wyższą niż cena Zamówienia,

• nieprawidłowego wypełnienia formularza Zamówienia uniemożliwiającego wysyłkę towaru lub kontakt z Klientem,

• niepodania danych/informacji lub podania błędnych danych/informacji uniemożliwiających realizację Zamówienia,

• gdy wskazane miejsce dostawy znajduje się poza terytorium Polski,

• gdy przy wyborze płatności przelewem lub płatności internetowej Zamówienie nie zostanie opłacone przez Klienta w terminie 24h od chwili złożenia Zamówienia,

• W przypadku, gdy nastąpi brak możliwości realizacji Zamówienia i nie dojdzie do zawarcia umowy sprzedaży, a Klient uiścił opłatę na poczet realizacji Zamówienia – Sprzedający niezwłocznie, w terminie 5 dni roboczych od dnia przekazania informacji o braku możliwości realizacji Zamówienia, z wykorzystaniem tego samego sposobu płatności, zwróci na rzecz Klienta płatność, jaka została przez niego uiszczona na poczet realizacji Zamówienia.

• W przypadku, gdy realizacja części Zamówienia nie będzie możliwa, Klient otrzyma informację o możliwości realizacji wyłącznie części Zamówienia i podejmie decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub rezygnacja z całości Zamówienia). W przypadku niepodjęcia przez Klienta żadnej decyzji w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania informacji o braku możliwości realizacji całego Zamówienia, całe Zamówienie zostanie anulowane.

• Celem uchylenia wątpliwości interpretacyjnych, przyjmuje się, że do każdej przesyłki dołączamy potwierdzenie kupna (paragon lub faktura)

• Sklep internetowy rajsoczewek.pl nie bierze udziału w promocjach, konkursach i innych wydarzeniach organizowanych przez producentów i dystrybutorów sprzedawanych produktów, chyba, że sklep sam deklaruje udział w przeprowadzanej akcji.

• Zamówienia specjalne – czas oczekiwania na produkt, zamówiony na specjalne życzenie Klienta, bezpośrednio od producenta, wynosi od 14 do 90 dni. O czasie oczekiwania na dany produkt Klient zostanie poinformowany przed złożeniem Zamówienia. W przypadku złożenia takiego Zamówienia od klienta pobierany jest zadatek w wysokości 40 % wartości BRUTTO zamawianego towaru.

§ 6 PŁATNOŚCI

• Klient ma do wyboru opisane poniżej sposoby płatności:

a) za pobraniem – w przypadku gdy towar jest dostarczany przez kuriera lub pocztą, za towar płacą Państwo w chwili odbioru przesyłki,

b) płatność przelewem bankowym,

c) płatność błyskawiczna, Dotpay

• Obsługa płatności internetowej dokonywana jest przez podmiot zewnętrzny obsługujący transakcje płatnicze, a Sprzedający przekazuje temu podmiotowi dane osobowe Klientów korzystających z tej metody płatności. W takim przypadku, podmiot zewnętrzny obsługujący transakcje płatnicze staje się niezależnym administratorem danych osobowych Klienta, które przetwarza celem przeprocesowania płatności.

• Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl

§ 7 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dn. 30 maja 2014r. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej, bez podawania przyczyny.

2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,

w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, tj. przy indywidualnych Zamówieniach zgodnie z zaleceniami medycznymi, w tym, okulisty. Dotyczy soczewek kontaktowych oraz szkieł korekcyjnych z indywidualnymi parametrami. Produkty wytwarzane na Zamówienie z indywidualnymi parametrami nie podlegają wymianie ani zwrotowi.

produkty przy których widnieje informacja, że jest to produkt na Zamówienie - służy zaspokojeniu indywidualnego zapotrzebowania klienta. Zamawiany przez sklep z dystrybucji po uprzednim złożeniu i opłaceniu zamówienia przez klienta.

• w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względów na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami. Postanowienia niniejszego punktu stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest poinformować Sprzedającego, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład poprzez pismo wysłane listownie lub pocztą elektroniczną). Konsument może w tym celu skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego na dole Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

• Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

• W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, Sprzedający zwraca środki za zwracany produkt. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwraca Konsumentowi otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

• Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

• Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

• Rozpatrzenie zwrotu nastąpi niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

• Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku, Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

• Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Proszę odesłać rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali Państwo Sprzedającego o odstąpieniu od niniejszej umowy. Koszt zwrotu produktów ponosi bezpośrednio kupujący. Termin jest zachowany, jeżeli towar zostanie przed upływem terminu 14 dni odesłany lub dostarczony pod adres wskazany w punkcie 12 poniżej.

• W przypadku zwrotu opraw przeciwsłonecznych oraz opraw korekcyjnych, warunkiem koniecznym jest odesłanie okularów w stanie idealnym wraz z założoną, nienaruszoną plombą zabezpieczającą.

• Zadatek pobrany podczas składania Zamówienia specjalnego, o którym mowa w § 5 pkt 6 nie podlega zwrotowi w przypadku odstąpienia od umowy przez klienta. W przypadku nie wywiązania się z umowy z winy sprzedającego, pobrany zadatek zwracany jest w podwójnej wysokości. Inter-Optyk – Sklep Internetowy, ul. Wyzwolenia 491, 43-374 Buczkowice, z dopiskiem „ZWROT”

§ 8 REKLAMACJE ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ

• Sprzedający dostarcza Klientowi towary nowe oraz pozbawione wad.

• W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, Konsument może skorzystać z uprawnień z tytułu braku zgodności towaru z umową określonych w Ustawie o prawach konsumenta.

• Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową jeżeli najpóźniej w chwili zawarcia umowy, Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy towaru.

• ETAP I - jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. W tym celu, udostępnia Sprzedającemu towar podlegający naprawie lub wymianie. Zgodnie z przepisami:

• Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

• Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedający uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

• Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.

• ETAP II (z zastrzeżeniem pkt d. poniżej) - jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy w następujących przypadkach:

• gdy Sprzedający odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;

• gdy Sprzedający nie doprowadził towaru do zgodności z umową;

• gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;

• gdy brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z naprawy lub wymiany towaru;

• z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedający nie doprowadzi towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

• W przypadku, o którym mowa ustępie powyżej, zgodnie z przepisami:

• Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.

• Sprzedający zwróci Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.

• Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.

• W razie odstąpienia od umowy, Konsument musi niezwłocznie zwrócić towar Sprzedającemu. W takim przypadku, Sprzedający zwróci Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

• Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiej samej metody zapłaty, jakiej użył Konsument, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu.

• Sprzedający ponosi koszt dostarczenia reklamowanego przez Konsumenta towaru, a w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, także koszt przesłania towaru do Konsumenta.

• Postanowienia ust. 1-7 niniejszego paragrafu stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

• Wobec Klientów będących przedsiębiorcami, do których nie stosuje się ochrony konsumenckiej, przepisy dotyczące rękojmi, o której mowa w art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego, nie będą miały zastosowania (są wyłączone)

– stosowane będą przepisy ogólne w zakresie odpowiedzialności kontraktowej.

• Na towar może również zostać udzielona gwarancja od producenta, z której skorzystanie możliwe jest przez każdego Klienta po okazaniu Sprzedawcy karty gwarancyjnej oraz dowodu zakupu. W takim przypadku, Sprzedający

– w imieniu Klienta – przekaże producentowi reklamację celem jej rozpatrzenia – procedurę reklamacyjną w tym zakresie określa jednak każdorazowo producent. Celem uchylenia wszelkich wątpliwości interpretacyjnych, wskazuje się, że Sprzedawca nie udziela gwarancji odrębnej od gwarancji producenta.

• Wyłącza się odpowiedzialność z tytuły rękojmi, jeżeli Kupującym nie jest Konsument. Klient – w zależności od statusu oraz przysługujących mu uprawnień (odpowiedzialność za zgodność towaru z umową/odpowiedzialność kontraktowa/gwarancja producenta), o których mowa powyżej, w niniejszym paragrafie – może złożyć reklamację.

• Reklamacje mogą Państwo składać w wybrany przez Państwa sposób: pod adresem e-mail: sklep@rajsoczewek.pl, telefonicznie pod nr telefonu +48 883 730 750 lub też listownie wysyłając korespondencję na adres Inter-Optyk Sp. z o.o. Sp. K. ul. Wyzwolenia 491, 43-374 Buczkowice. Złożenie reklamacji w podany wyżej sposób pozwoli na sprawniejsze rozpatrzenie reklamacji, aczkolwiek złożenie reklamacji we wskazany sposób nie stanowi uznania reklamacji. Zgłaszana reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe reklamującego umożliwiające przekazanie odpowiedzi na zgłoszenie, a także opis występującej niezgodności towaru z umową.

• Klient zobowiązany jest przesłać okulary do Sklepu z zachowaniem ostrożności. Reklamowane okulary powinny być opakowane w sposób zabezpieczający je przed uszkodzeniem mechanicznym w trakcie wysyłki.

• W przypadku reklamacji, okulary będą przekazane do producenta. Na podstawie wykonanej przez producenta ekspertyzy, ustalona zostanie zasadność roszczenia. Sprzedający w terminie 14 dni ustosunkuje się do żądania Klienta (rozpatrzy reklamację) i odpowiedź zostanie przekazana reklamującemu w takiej samej formie, w jakiej zgłosił on reklamację. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.

• Odpowiedź na reklamację będzie zawierała rozstrzygnięcie reklamacji, uzasadnienie rozstrzygnięcia, a także ewentualne zamierzone/podjęte działania naprawcze.

• Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach jak również na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej. W tym celu, Konsument może w szczególności przystąpić do rozwiązania sporu online za pośrednictwem platformy:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL

§ 9 FUNKCJONALNOŚCI SKLEPU

• Sprzedający umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z funkcjonalności, które nie wymagają od Użytkownika podjęcia innych czynności niż podstawowa obsługa interfejsu Sklepu, takich jak:

• przeglądanie oraz wyszukiwania przez Klientów Produktów znajdujących się w Sklepie,

• skorzystanie z przechowalni Produktów celem oznaczenia Produktów, którymi Użytkownik jest zainteresowany,

• Sprzedający udostępnia także funkcjonalności Sklepu, z których skorzystanie wymaga wypełnienia interaktywnego formularza, w którym należy:

• podać dane kontaktowe niezbędne do kontaktu – w przypadku formularza kontaktowego,

• podać dane identyfikującego reklamującego oraz zawartą Umowę sprzedaży, a także dane kontaktowe - w przypadku formularza reklamacyjnego,

• podać dane identyfikujące Klienta oraz zawartą Umowę sprzedaży – w przypadku formularza zwrotu,

• opisać przedmiot sprawy, a. zgodnie z prawdą – potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności i Polityką cookie oraz zaakceptować wszystkie ich postanowienia,

• opcjonalnie wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera.

• Poprzez wypełnienie formularzy, Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych celem obsługi jego zapytania lub zgłoszenia na zasadach określonych w Polityce prywatności.

§ 10 SUBSKRYPCJA NEWSLETTERA

• Sprzedający umożliwia Użytkownikom subskrypcję newslettera, która to usługa polega na przesyłaniu Użytkownikowi elektronicznych informacji handlowych (marketingowych) związanych z funkcjonowaniem Sklepu oraz działalnością Sprzedający.

• Skorzystanie z usługi newslettera wymaga wypełnienia interaktywnego formularza, w którym należy:

• wskazać adres poczty elektronicznej (adres e-mail),

• potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i Polityką prywatności,

• wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych oraz na przetwarzanie danych osobowych związanych ze świadczeniem tejże usługi oraz na przetwarzanie danych osobowych związanych ze świadczeniem tejże usługi.

• Świadczenie usługi newslettera rozpoczyna się w momencie skutecznego dokonania przez Użytkownika czynności wskazanych w ust. 2 powyżej.

• Po wyrażeniu zgody na otrzymywanie newslettera, dochodzi do zawarcia pomiędzy Sprzedającym a Użytkownikiem nieodpłatnej umowy o dostarczanie treści cyfrowej (newslettera) na czas nieoznaczony, z możliwością jej wypowiedzenia (rozwiązania) w każdym czasie. Klient może złożyć wypowiedzenie w szczególności poprzez przesłanie takiej informacji na adres e-mail: sklep@rajsoczewek.pl.

§ 11 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez sklep internetowy jest Grupa Inter-Optyk (współadministratorzy), która przetwarza dane osobowe zgodnie z Polityką prywatności Grupy Inter-Optyk z dnia 25 maja 2018 r. tutaj.

§ 12 TREŚCI ZAMIESZCZANE PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW

• SPRZEDAJĄCY za pośrednictwem Sklepu świadczy usługi pośrednie w rozumieniu DSA polegające na przechowywaniu Treści dostarczonych przez Użytkowników, w tym w szczególności Opinii (komentarzy) o Produktach i usługach świadczonych przez Sprzedawcę oraz komentarzy pod artykułami w zakładce „Blog”.

• Treści przekazywane przez Użytkowników powinny być zgodne z regułami języka polskiego i merytoryczne. Zabrania się zamieszczania Nielegalnych treści, w szczególności treści nawołujących do nienawiści, dyskryminujących, wulgarnych, naruszających prawa autorskie lub dobra osobiste, a także treści:

• marketingowych, reklamowych, promocyjnych, w szczególności treści reklamujących produkty/usługi konkurencyjne w stosunku do produktów/usług oferowanych przez Sprzedających;

• zawierających dane osobowe inne niż dane osobowe Użytkownika, w szczególności wrażliwe dane osobowe;

• o charakterze spamu,

• zawierających linki do innych stron internetowych, w szczególności do stron podmiotów prowadzących działalność konkurencyjną wobec Sprzedającego;

• niemających związku z Produktami, usługami i/lub działalnością prowadzoną przez Sprzedającego;

• mających na celu reklamację Produktu zakupionego od Sprzedającego.

• Użytkownik nie może samodzielnie zamieszczać Opinii w Sklepie. Opinie publikowane są przez Sprzedawcę mogą pochodzić wyłącznie od Użytkowników, którzy kupili Produkt lub korzystali z usług świadczonych przez Sprzedawcę. Z prośbą o wystawienie Opinii, Sprzedawca zwraca się do Klienta po zakupie Produktu, na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia. W celu wystawienia Opinii, należy kliknąć w link otrzymany od Sprzedawcy w wiadomości e-mail. Sprzedawca nie weryfikuje czy zamieszczone opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali konkretnego towaru i nie zapewnia Użytkowników, że umieszczone opinie od takich osób pochodzą.

• Użytkownik może samodzielnie zamieszczać komentarze pod artykułami w zakładce „Blog”.

• Sprzedawca moderuje treść umieszczanych Opinii przed ich publikacją tak, aby opublikowane Opinie nie zawierały Nielegalnych treści i były zgodne z Regulaminem. Sprzedawca publikuje również opinie negatywne, o ile nie zawierają Nielegalnych treści i są zgodne z Regulaminem.

• Niezależnie od moderacji Opinii przed ich publikacją, Sprzedający z zachowaniem należytej staranności podejmuje dobrowolne czynności sprawdzające mające na celu wykrywanie i identyfikowanie Nielegalnych treści lub treści niezgodnych z Regulaminem.

• Sprzedający nie korzysta ze zautomatyzowanych środków przy moderacji Treści.

§ 13 MECHANIZM ZGŁASZANIA NIELEGALNYCH TREŚCI

• Sprzedający umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z funkcjonalności umożliwiającej Użytkownikom zgłaszanie Nielegalnych treści.

• Zgłoszenie Nielegalnych treści wymaga wypełnienia interaktywnego formularza, w którym należy:

• wystarczająco uzasadnić powody dla których Użytkownik uważa, że informacja zawiera Nielegalne treści;

• wskazać dokładną elektroniczną lokalizację informacji, taką jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych treści;

• podać dane kontaktowe niezbędne do obsługi zgłoszenia - imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego przestępstw związanych z niegodziwym traktowaniem dzieci w celach seksualnych, z ich wykorzystywaniem seksualnym, pornografią dziecięcą, czy nagabywaniem dzieci do celów seksualnych, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE oraz potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Polityką prywatności oraz złożyć oświadczenie o powzięciu w dobrej wierze przekonania, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.

• Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, który dokonał zgłoszenia, Sprzedawca niezwłocznie przesyła Użytkownikowi dokonującemu zgłoszenia potwierdzenie jego otrzymania, drogą mailową na adres e-mail wskazany w treści formularza.

• W przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich danych, o których mowa w ust. 2 powyżej i/lub zawiera błędne dane, Sprzedawca wzywa Użytkownika do ich poprawienia/uzupełnienia w terminie 7 dni roboczych od dnia wezwania, pod rygorem pozostawia zgłoszenia bez rozpoznania.

• Sprzedawca może wezwać Użytkownika do podania dodatkowych informacji lub dowodów, jeżeli będzie to niezbędne do podjęcia decyzji w przedmiocie zgłoszenia, w szczególności, gdy zgłoszenie dotyczy naruszenia praw autorskich, pod rygorem pozostawienia zgłoszenia bez rozpoznania.

• Sprzedawca w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia lub od dnia otrzymania dodatkowych informacji bądź dowodów, o których mowa w ust. 4 powyżej, w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności, podejmuje decyzję w przedmiocie dokonanego zgłoszenia i przesyła Użytkownikowi, który dokonał zgłoszenia, drogą mailową na adres e-mail wskazany w treści formularza, treść decyzji o odmowie uwzględnienia zgłoszenia albo o jego uwzględnieniu oraz informację o ograniczeniu widoczności Treści/uniemożliwieniu dostępu do Treści/usunięciu Treści/depozycjonowaniu Treści. Wraz z przesłaną decyzją, Sprzedawca powiadamia Użytkownika o możliwości odwołania się od podjętej decyzji. Jeżeli zgłoszenie wiąże się z zagrożeniem życia lub bezpieczeństwem osób, Sprzedawca podejmuje decyzję bez zbędnej zwłoki.

• Sprzedający nie korzysta ze zautomatyzowanych środków przy moderacji Treści.

§ 14 SANKCJE ZA ZAMIESZCZENIE NIELEGALNYCH TREŚCI

• W przypadku stwierdzenia, że Treści zamieszczone w Sklepie stanowią Nielegalne treści lub są niezgodne z Regulaminem, Sprzedający:

• niezwłocznie podejmuje działania mające na celu ograniczenie widoczności Treści, uniemożliwienie dostępu do Treści, usunięcie Treści lub depozycjonowanie Treści;

• w przypadku posiadania elektronicznych danych kontaktowych Użytkownika, który zamieścił Nielegalne treści - niezwłocznie zawiadamia Użytkownika o podjętej decyzji oraz przekazuje mu treść decyzji wraz z uzasadnieniem oraz informacją o możliwości odwołania się od decyzji,

• może zawiesić lub uniemożliwić Użytkownikowi zamieszczanie Treści w Sklepie;

• może zawiesić, zakończyć lub w inny sposób ograniczyć płatności pieniężne;

• może zawiesić konto Użytkownika w Sklepie lub rozwiązać z Użytkownikiem; umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie dostępu do konta;

• może zawiesić lub uniemożliwić Użytkownikowi korzystnie z niektórych funkcjonalności Sklepu.

• Sprzedawca decyduje o zastosowaniu środków, o których mowa w ust. 1 lit. c-f powyżej, w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności. Rodzaj zastosowanego ograniczenia jest w szczególności uzależniony od wagi naruszenia oraz ilości Nielegalnych treści lub treści niezgodnych z Regulaminem zamieszczonych przez Użytkownika w Sklepie.

• Zawieszenie, o którym mowa w ust. 1 lit. c-f powyżej następuje na okres od 7 dni do 12 miesięcy od dnia wydania decyzji. Okres zawieszenia jest w szczególności uzależniony od wagi naruszenia oraz ilości Nielegalnych treści lub treści niezgodnych z Regulaminem zamieszczonych przez Użytkownika w Sklepie.

• Uzasadnienie decyzji, o której mowa w ust. 1 lit. b powyżej (dalej: „Uzasadnienie”) zawiera w szczególności:

• wskazanie, czy decyzja obejmuje ograniczenie widoczności Treści, uniemożliwienie dostępu do Treści, usunięcie lub depozycjonowanie Treści;

• wskazanie czy wobec Użytkownika, który zamieścił Nielegalne Treści lub treści niezgodne z Regulaminem podjęto działania polegające na zawieszeniu lub uniemożliwieniu Użytkownikowi zamieszczania Treści w Sklepie, zawieszeniu, zakończeniu lub w inny sposób ograniczeniu płatności pieniężnych, zawieszeniu konta Użytkownika w Sklepie lub rozwiązania z Użytkownikiem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie dostępu do konta, zawieszeniu lub uniemożliwieniu Użytkownikowi korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu;

• fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego zgodnie z procedurą opisaną w §11 czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy przez Sprzedającego;

• gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość Użytkownika, który dokonał zgłoszenia;

• jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie Nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane informacje za Nielegalne treści;

• informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;

• jasne i przyjazne dla Użytkownika informacje na temat przysługujących Użytkownikowi możliwości odwołania się od decyzji, w szczególności w stosownych przypadkach za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów rozpatrywania skarg, pozasądowego rozstrzygania sporów i sądowych środków odwoławczych;

• w przypadku, gdy Treść zamieszczona przez Użytkownika została uznana za sprzeczną z Regulaminem – wskazanie postanowienia Regulaminu z którym treść przekazanej przez Użytkownika informacji jest sprzeczna oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane informacje za niezgodne z Regulaminem.

• Sprzedawca nie ma obowiązku przekazywać Użytkownikowi Uzasadnienia, w przypadku, gdy informacje są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości, w rozumieniu DSA.

• Uzasadnienie jest przekazywane Użytkownikowi, który zamieścił Nielegalne treści lub treści niezgodne z Regulaminem, najpóźniej w chwili nałożenia ograniczenia, o którym mowa w ust. 1 lit. c-f powyżej.

• Sprzedający nie korzysta ze zautomatyzowanych środków przy podejmowaniu decyzji.

• W przypadku powzięcia przez Sprzedawcę jakichkolwiek informacji dających podstawę do podejrzenia o możliwości popełnienia przestępstwa przez Użytkownika, Sprzedawca natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat, w tym w szczególności Treści przekazane przez Użytkownika, czas publikacji Treści oraz dane Użytkownika.

• W przypadku otrzymania przez Sprzedającego nakazu podjęcia działań przeciwko Nielegalnej treści lub Nielegalnym treściom, wydanego przez uprawnione ograny sądowe lub administracyjne, Sprzedający, najpóźniej w momencie podjęcia działań w odpowiedzi na nakaz lub w momencie określonym w nakazie przez organ wydający nakaz, poinformuje Użytkownika, którego nakaz dotyczy o otrzymanym nakazie i o działaniach podjętych w odpowiedzi na ten nakaz. Informacja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym zawiera uzasadnienie nakazu, informacje o możliwości odwołania się i opis terytorialnego zakresu stosowania nakazu.

§ 15 PROCEDURA ODWOŁAWCZA

• Sprzedający umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z funkcjonalności umożliwiającej Użytkownikom, którzy zgłosili Treści oraz Użytkownikom, których Treści zostały uznane za nielegalne lub sprzeczne z Regulaminem i/lub wobec których nałożono ograniczenia, o których mowa w §20 ust. 1 lit. c-f powyżej, złożenie odwołania od decyzji.

• Zgłoszenie odwołania wymaga wypełnienia interaktywnego formularza, w którym należy:

• podać dane kontaktowe niezbędne do obsługi odwołania - imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia;

• uzasadnić dlaczego decyzja Sprzedającego jest zdaniem Użytkownika błędna i wymaga zmiany oraz potwierdzić zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i Polityką prywatności.

• Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe Użytkownika, który dokonał zgłoszenia, Sprzedawca niezwłocznie przesyła Użytkownikowi składającemu odwołanie potwierdzenie jego otrzymania, drogą mailową na adres e-mail wskazany w treści formularza.

• W przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich danych, o których mowa w ust. 2 powyżej i/lub zawiera błędne dane, Sprzedawca wzywa Użytkownika do ich poprawienia/uzupełnienia w terminie 7 dni roboczych od dnia wezwania, pod rygorem pozostawia odwołania bez rozpoznania.

• Sprzedawca w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia, w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności, podejmuje decyzję w przedmiocie odwołania i przesyła Użytkownikowi, który złożył odwołanie, treść decyzji o odmowie uwzględnienia odwołania albo o jego uwzględnieniu wraz z uzasadnieniem.

§ 16 ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY ZA TREŚCI ZAMIESZCZONE W SKLEPIE

• Sprzedający nie ponosi odpowiedzialność za Treści zamieszczone przez Użytkowników w Sklepie, jeżeli:

• nie ma faktycznej wiedzy o nielegalnej działalności lub Nielegalnych treściach, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o nielegalnej działalności lub Nielegalnych treściach; lub

• podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do Nielegalnych treści, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.

§ 17 PRZEPISY KOŃCOWE

• Umowy pomiędzy Sprzedającym, a Klientem zawierane są wyłącznie w języku polskim.

• We wszelkich sprawach związanych z korzystaniem ze Sklepu przez Użytkownika oraz realizacją zawartych umów, Sprzedający będzie kontaktował się Użytkownikiem mailowo pod wskazany przez niego adres email.

• W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają polskie, powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

• Dla spraw powstałych w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną objętych niniejszym Regulaminem, prawem właściwym jest prawo polskie. Jeżeli jednak przepisy, które obowiązują w państwie Konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej za pośrednictwem Sklepu.

• Wszelkie spory wynikające z korzystania przez Użytkowników ze Sklepu, Strony będą starały się rozwiązywać polubownie.

• W przypadku gdyby jakiekolwiek postanowienia niniejszego Regulaminu były lub stały się nieważne, pozostała część Regulaminu zachowuje moc obowiązującą.

• Sprzedający może zmienić lub zaktualizować niniejszy Regulamin, w szczególności aby:

• uwzględnić zmiany w usługach lub sposobie prowadzenia działalności (np. nowe usługi, funkcje, technologie, ceny czy korzyści),

• uwzględnić zmiany wynikające z regulacji prawnych lub regulacji związanych z bezpieczeństwem,

• zapobiec nadużyciom lub szkodom. W przypadku wprowadzenia przez Sprzedającego zmian w Regulaminie, zarejestrowani Użytkownicy zostaną powiadomieni drogą mailową o tejże zmianie z zachowaniem możliwości rozwiązania umowy o świadczenie usług elektronicznych.

• W każdej chwili archiwalne wersje Regulaminu dostępne są na żądanie Użytkownika.